Här får du information om våra Kurser och Flex-klasser.

BOKA KURS >>

Global Yoga

En utvecklande personlig yogaform anpassad till 2000-talets människa där fysiska utmaningar varvas med mentala intentioner. GlobalYoga är en fysisk och flödande yogaform där du tränar både styrka och rörlighet samtidigt som du får en härlig stund att landa i dig själv.
Global Yoga blandar det bästa av traditioner från öst och väst och hämtar inspiration från Iyengar yoga, Ashtanga yoga, Kundalini yoga, Forrest yoga, Pilates samt funktionell träning och integrerar dessa tekniker i vår egen stil – en balans mellan precision och flöde.

STEG 2

Du kan nu också välja GlobalYoga steg 2. En klass för dig som redan yogat åtminstone en termin och känner till flera av de klassiska yogapositionerna. Du är nu redo för en utmaning med lite mer fysiskt krävande positioner.

YinYoga

Det är en lugn och meditativ yogaform där fokus ligger på kroppens yin delar som bindvävnad, leder och ligament. Det är framförallt områdena kring höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggraden. Spänningar löses upp och ditt nervsystem balanseras.

Man utför alla övningar på golvet och håller varje position stilla mellan tre till fem minuter. På så sätt stretchas bindväven runt ben, leder och organ vilket gör att såväl rörlighet som smidighet ökar. Förbättrar flexibilitet i ryggrad och höfter och förser ryggrad och leder med ledvätska som ger bättre cirkulation. Bromsar åldrandet genom att lederna behåller sin mjukhet och rörlighet. Då yogan också är mera stillsam är den också ett härligt tillfälle att träna sig i mindfulness. Yinyoga är även ett perfekt komplement till dynamisk yoga eller annan fysisk aktivitet.

YangYin

YangYin är en klass som bjuder på det bästa ur två världar! Första delen fokuserar vi på styrka och uthållighet, i andra delen landar vi in i mjuka Yin positioner som öppnar upp kropp och sinne.

HathaYoga

*forrestyoga inspirerat

En långsammare form av yoga med kraftfulla magövningar för att stärka upp inifrån och ut. Forrestyogan influerar klassen med fokus på andning, styrka, integritet och själ. Denna typ av yoga är perfekt för nybörjare eftersom vi lägger mycket vikt på att hitta rätt i positionerna och skapa koppling mellan muskler.

SlowFlow

En mjukare yogaklass med enkla och långsamma flöden i klassiska yogapositioner. Passar dig som är helt nybörjare eller dig som vill ha längre tid i varje position. Du lär dig teknik, grunder och ökar både din styrka och rörlighet samt tränar på att vara här och nu i din kropp och ditt inre.

Medicinsk Yoga

MedicinskYoga är en mjukare yogaform med ursprung från Kundalini yoga. Yogan inriktar sig på besvär i rygg, nacke och på huvuvudvärk/migrän. I Sverige har det vetenskapligt forskats en hel del på den medicinska yogan och visat många goda resultat.
Andningen är en viktig del av yogan eftersom den har en så stor påverkan på hela kroppen.
Fel andningsteknik gör att kroppen stressas och får svårt att slappna av.
Med en kontrollerad, lugn och avslappnad andning får syret i blodet lättare att passera ut till cellerna vilket behövs för att kroppen ska fungera optimalt. Den del av kroppen som gör ont får möjlighet att vila och återhämta sig. På YogaByLink är alla våra instruktörer licensierade från MediYoga institutet.

YogaFörDigSomTränar

En yogaform för dig som också tränar någon annan sport som t.ex löpning, cykling, golf eller styrketräning. Under yogaklassen berör vi olika muskelgrupper med specifika yogapositioner för att öka styrka, smidighet, balans och rörlighet och ge dig fördelar i dina andra träningsutövanden. Förbättra ditt löpsteg genom att mjuka upp dina höfter, få en bättre swing genom att fördjupa dina twistar och träna mera skadefritt med en stark bål samtidigt som yogan också ger dig en mera rörlig vardag.

FörlossningsförberedandeYoga

En yogakurs för dig som vill vara aktiv under din graviditet och samtidigt förbereda dig och din kropp för stundande förlossning. Kursen är en anpassad yoga för den gravida kvinnan men som också förbereder dig mentalt inför förlossningen. I kursen går vi också igenom ställningar som kan var bekväma att jobba i under förlossningen. Kursen avslutas med ett tretimmarspass tillsammans med din partner där vi går igenom hela profylaxkursen ”Föda utan rädsla”. Kursen är konkret för dig och din partner där ni får ”verktyg” som är användbara under förlossningen.

Pilates

Pilates är en träningsmetod som kombinerar styrketräning, stretchning och yoga med fokus på kontroll och bålstabiliserande övningar. I Pilates tränas styrka och rörlighet med fokus på koncentration, balans, andning och avspänning. Pilatesträningen hjälper till att bygga upp styrkan i hela kroppen, med tonvikt på vår coremuskulatur.

RestorativeYoga

En meditativ och terapeutisk form av yoga som handlar om att slappna av och skapa återhämtning både fysiskt och mentalt. Alla positioner är liggande och sittande. Vi använder mycket props, dvs bolster och filtar för avlastning. 

YogaNidra

YogaNidra är en form av meditation som också kallas yogisk sömn. Du blir guidad in i gränslandet mellan sömn och vaket tillstånd, där kroppen men också hjärnan går in i ett djupt vilotillstånd. Effekten blir en rejäl återhämtning.

SeniorYoga

En mjukare yogaklass för dig som inte vill ner och sitta på golvet, utan istället arbeta ifrån en stol. Övningarna är anpassade för att öka rörligheten i bland annat rygg och nacke, samt stärka upp bålen och skuldrorna. Vi tränar också balansen och stabiliteten i höfter och ben. Det är ett sätt att träna kroppen att parera obalans och undvika fallolyckor. Vi använder inga redskap utan bara vår egen kroppsvikt.

Nybörjare/Introduktionsklass

En kurs för dig som vill lära dig lite av varje av våra yogainriktningningar. Under kursens gång får du lära dig andning, vanliga positioner och solhälsningar, tekniska grunder och yogatradition. Klassen ger dig också en kort introduktion till Yin- och medicinsk yoga.

BOKA KURS >>